DOC.8 - p.132L'actitud de l'autora, Adela Cortina, en aquest fragment sobre l'aporofòbia publicat a l'ABC cultural es absolutament crítica i fins i tot punyentment reaccionària. En el text s'ens donen motius davant l'aporofòbia i com el racisme inicial que pateix la nostra societat ha degenerat (o evolucionat) a temor al pobre. Doncs, es ben cert i això ho hem d'admetre, que quan s'ens presenta un immigrant considerablement ric (un actor, un cantant de Hip Hop) ho acceptem de bon grat: ens descarreguem la seva música, anem a veure les seves pel.licules o en parlem del tema constantment.
Però quan aquest mateix immigrant no té aquesta posició tan amable les opinions varien i començem a generar una espècie d'injust ostracisme social basat en l'interès; perquè la seva presència, segons el model de discriminació actual, no resulta beneficiosa. Aquesta és una reflexió que tots ens hem de plantejar ja que seria hipòcrita afirmar que mai hem pensat o actuat d'aquesta manera interessada. De la concienciació arribarà l'acceptació i d'aquí el consens social, la llibertat i la pau mundial.
.jpg) |
| L'aporofòbia es caracteritza pel temor al pobre. |
0 comentarios:
Publicar un comentario