1. Explica que tenen en comú el concepte de ciència en el món grec i en l'actualitat
Que són tipus de saber racionals i rigorosos.
2. Què passa amb la ciència en el Renaixement i quines conseqüències té per al futur?
És alhesores quan ciència i filosofia es diferencia i això passa perquè la ciència s'organitza i crea el seu propi mètode. Apareix, doncs, la matematització i l'experimentació.
3. Per què es diu que les ciències són construccions històriques?
Perquè estàn basades en una construcció experimental i empírica delimitada per el devenir del temps. Així, tindríem diversos procesos que pertanyen a la ciència com la clonació o les propietats de les cèl.lules mares per constatar aquesta evolució històrica.
4. Quina és la relació entre l'autonomia d'una ciència i el seu mètode?
Que l'objectiu de la ciència no és determinar qué són les coses sino com es comporten i per això s'ha de construir l'experiència de manera que mostri els aspectes que es vol conèixer.
domingo, 24 de octubre de 2010
domingo, 17 de octubre de 2010
Activitat 3: La filosofía es una ciència?
Sota el meu punt de vista diría que la filosofía no es una ciència ja que, tot i que comparteixen característiques i mètodes diversos, no es basa en un saber de caire experimental com sí ho fan ciències com les matemàtiques o la bilogía. Es a dir, mentre la ciència necessita d'explicacions raonables per afirmar o desmentir certs aspectes que estudia aquest fenòmen no succeeix en el camp filosòfic. Per tant hi ha formes de saber que avui dia no s'identifiquen amb el concepte que nosaltres tenim de ciència, aquí hi podríem incloure la filosofía, degut a que és un saber rigorós.
Activitat 2: Descripció sensible i racional d'un objecte.
L'ESCRIPTORI
L'escriptori és un objecte que soporta pes i jo ho percep gràcies a altres elements que hi poso a sobre i ell aguanta eficienment. Té forma allargada i és de color marró clar i també puc veure fines vetes d'un color marró més fosc. Si el mirem amb més detenminet podem percebre altres materials com metall i també el seu tacte, que és llis pero varía en els extrems. Finalment associo aquest objecte amb la paraula escriptori perque m'he acostumat i així mo han ensenyat.
Activitat 1: Reflexió inicial
* El text parla dels inicis de la filosofia, quan els homes van començar a plantejar-se problemes moguts per l'admiració davant fenòmens soprenents, reconeixent així i segons Aristòtil, la seva pròpia ignorància. Finalment ens diu que filosofar no té com a objectiu trobar l'utilitat sino adquirir el saber.
* Russell considera la filosofía un intermedi entre ciència i teología ja que tenen punts en comú com l'especulació o l'apel.lació a la raó humana i per tant amdbues reben les crítiques de l'altre. La filosofía sería el punt intermig entre ciència i teología.
viernes, 1 de octubre de 2010
EXTRA: Origen de la filosofía
El origen de la Filosofía y el Paso del Mito al Logos
View more presentations from Profesora Alejandra Placencia Cabello.
Autora: Alejandra Placencia Cabello
Suscribirse a:
Entradas (Atom)