domingo, 13 de mayo de 2012

Activitat 20. Opinió personal.

Aquesta frase de David Hume, filòsof empirista escocès, exhorta l'ésser humà a reflexionar sobre la vida i els seus preceptes, a analitzar cada part d'aquesta fins a l'arrel més profunda i actuar-ne en conseqüència però, sobretot, a viure la nostra vida de la millor manera que el nostre pensament i els nostres actes ens deixin.

Així, hem d'experimentar la nostra realitat circumdant, tot allò que ens envolta, d'un mode sà i racional, gaudint de tot allò que ens ha vingut donat i meditant-ne la consecució en el procès, fixant-nos un nivell de vida complet en qualsevol aspecte. Després de tot, segons l'esmentat filòsof, la realitat és quelcom que esdevé, que ja hi era quan nosaltres vam arribar al món, i no ha estat producte de la nostra creació.

No és necessari aspirar a cap món especial, on sigui possible esbrinar totes aquelles idees que no hem pogut recaptar durant la nostra vida terrenal, ni a cap superhome: amb la pròpia existència, un regal potser diví o potser nascut de l'atzar, en tenim més que suficient per arribar a la felicitat, l'objectiu primordial de l'humanitat des de la seva creació.

0 comentarios:

Publicar un comentario