domingo, 13 de mayo de 2012

Activitat 23. La moral i Hume

Aquest fragment pertany a l'autor empirista escocès David Hume. El tema principal d'aquest és el sentiment, que ens permet distingir allò que està bé del que està malament, i per tant com hem d'obrar per comportar-nos d'una forma moral i defugir tot quelcom que ens portés a allò inmoral.

El fragment anterior del filòsof David Hume es troba inclòs en la Investigació sobre els principis morals . Per tal de poder diferenciar el bé i el mal la única via fiable segons l’autor és basar-se en els sentiments, no mitjançant la raó com dirien la major de racionalistes per tant es tracta d’una nova concepció de la moral, caracteritzada també per intentar un món solidari per tal d’assolir una ètica comunitària, és ha dir el principi d’utilitarisme que és la felicitat pel major nombre de persones.

El text també prefereix les diferències entre virtuts, aquell hàbit adquirit que ens conduïa al bé i vici, que ens portarà directament al mal i que per tant hem d'evitar en mesura del possible.

El tema de la moral ha estat en constant argumentació per la majoria de filòsofs però les diverses relacions que es poden establir, sempre basades en la recaptació del coneixement a travès dels sentits, d'allò aliè, van lligades estretament amb Epicur quan considera aquest cosmopolitisme helenístic fomentat en una moral utilitària, que comportès el major bé per al major nombre de persones.

0 comentarios:

Publicar un comentario